Rattahooldus
Rattahoolduse hinnakiri
Teenus | Hind |
---|---|
piduri reguleerimine | 5 € |
õlipiduri reguleerimine | 15 € |
ketaspiduri reguleerimine | 20-30 € |
spidomeetri paigaldus | 8 € |
porilaudade paigaldus, käigueebli, pidurieebli, või gripi vahetus | 5-15 € |
kummi vahetus | 4-7 € |
trosside ja kõride vahetus | 6-25 € |
piduriklotside vahetus (1 paar) | 5 € |
jooksu rihtimine | 8 €-25 € |
koonuste reguleerimine, määrimine või vahetamine | 15 € |
käiguvahetaja reguleerimine | 8 € |
keskjooksu reguleerimine+määrimine või vahetus | 15 € |
keti vahetus | 7 € |
rummu vahetus | 25-30 € |
pöia vahetus | 25-30 € |
kaelakausside määrimine ja reguleerimine või vahetus | 15 € |
tirri või kasseti vahetus | 5 € |
käiguvahetaja vahetus (sisaldab reguleerimist) | 10-15 € |
pakiraami paigaldus | 10 € |
lastetooli paigaldus | 10-20 € |
rattakokkupanek | 55 € |
muud remonditööd | 30 €/ tund |
Rattahoolduse meelespea
- Järjekindel hooldus pikendab ratta eluiga
- Enne rattahooaja algust kontrolli oma sõiduvahendil üle rehvides olev rõhk ning käiguvahetuse ja pidurite töökord. Samuti tuleb üle vaadata, et ratta tehniline olukord oleks vastavuses liikluseeskirjadega ehk rattal peavad olema töötavad tuled ja helkurid.
- Puhasta ja õlita ketti ja käiguvahetajaid regulaarselt spetsiaalse õliga. Oluline on kontrollida ka teiste liikuvate osade korrasolekut (piduriklotsid, kummid).
- Jälgi, et ei oleks laagrite loksu esi-, taga- ja keskjooksus ning kaelakausis.
- Kontrolli, et vändad, pedaalid ja ketilülid oleksid korralikult kinnitatud.
- Kontrolli käikude ja pidurite tööd. Pidurieeblid peavad liikuma kergelt, piduri sulgudes peab jääma eebli ja juhtraua vahele vähemalt 2,5cm.
- Puhasta trossid ja veljed liigsest porist, kontrolli trosside seisukorda ja kinnituspolte.
- Pumpa rehvidesse soovitatav rõhk, mis on rehvil kirjas.
- Käigud ei tohi hüpata ühelt teisele ilma vahetamata ega kõriseda.
- Rattapesuks on soovitav kasutada spetsiaalvahendeid (saadaval rattapoodides). Sobib ka seebivesi. Loputada tuleks normaalse survega veega.
- Kui rattal on amort, siis tuleb seda tootja poolt ette näidatud sõidutundide järel hooldada – lahti võtta, puhastada, määrida. See töö tuleks kindlasti lasta teha spetsialistil.
- Küsimuste või probleemide tekkimisel pöördu alati spetsialisti poole ja lase teha vajalikud tööd. Avastades ja likvideerides probleemi juba eos saab vältida rattadetailide kiiret kulumist ja liigset rahakulu.